رواية علمتيني ازاي احب الفصل الخامس عشر 15 بقلم امل شعبان

رواية علمتيني ازاي احب الفصل الخامس عشر 15 بقلم امل شعبان


بقلم امل شعبان علمتني ازاي احب الفصل ال 15


لسه كانت حنان هتتكلم اتفتح باب المخزن دخلوا ثلاث رجاله من ضمنهم رمي


تقدموا  رجلين باتجاه فرح وحنان


كانت فرح تنظر اليهم وهي مرعوبه بنبره صوت تهتها

هيعملوا فينا ايه يا حنان


حنان كانت تنظر باتجاه اخر لم ترى الرجاله بل تسمع خطوات  اشخاص تاتي نحوهم  وانا هعرف منين يا فرح ما انا مربوطه معاك اهو


الرجاله اقتربوا من فرح وبداوا يفكوا الحبال من على فرح وحنان 


فرح بخوف وتوتر وبنبره صوت تهتها هو حضرتكم هتعملوا فينا ايه


واحد من الرجاله موجه المسدس باتجاه فرح وحنان وبنبره صوت رجوليه اتحركوا قدامنا من غير كلام


نسيب فرح وحنان وناخد لفه  في منزل امجد


بينما امجد وكريم واياد جالسين في الصالون يتحدثون ويشربون القهوه بدا تليفون امجد يرن


كان المتصل واحد من رجالته امجد بيه 


امجد اتكلم في ايه


المتصل الحكومه عملت كبس على المخازن وعرفنا انا والرجاله نخرج البضاعه اللي جوه  والبنتين فرح وحنان مستنين اوامر حضرتك نعمل فيهم ايه


امجد بتوتر حصل امتى الكلام ده


المتصل من قيمه نص ساعه يا امجد بيه


امجد البضاعه حطوها في المخازن الجهه الغربيه اما بخصوص  فرح وحنان ابعت اتنين من رجالتنا ياخدوهم في حته مقطوعه ويخلصوا عليهم  مش عاوز اي غلطه تاني


المتصل تمام يا امجد بيه


بينما كان كريم  ينظر الى امجد هو يشعر بالتوتر وشارد في افكاره يا نهار اسود هيموتهم


امجد خلص المكالمه اولع السيجار هو موجه نظره الى كريم واياد و بنبره صوت هاديه الحكومه حط عينيها علينا الايام دي  اي خطوه بنمشيها تكون بحساب


اياد كنا وقفنا الشغل بتاعنا الايام دي لما الدنيا تهدى وبعدين نرجع تاني 


امجد مش ينفع  محددين الميعاد مع الناس مش هينفع نرجع في كلامنا  


كريم وهو موجه نظره الى امجد وبنبره صوت توتر

مش لازم تموت البنتين ممكن تخوفهم بس ومش هيتكلموا كده انت هتخلي الحكومه تفتح عينيها علينا اكتر


امجد اطمن يا كريم محدش هيعرف لهم طريق


كريم ينظر الى امجد مرسوم على وجهه التوتر بلع ريقه و بنبره صوت خوف تمام 


نسيب امجد وكريم ناخد لفه عند احمد 


احمد  كان جلس في الفندق مستني السيد نبيل لان في بينهم اجتماع كانت جلسه جنبه شيماء السكرتيره 


احمد كان جالس وينظر الى الساعه كانت حوالي 5:10  هو مش مفروض يكون وصل من 10 دقائق


شيماء نظرت اليه ايوه يا استاذ احمد المفروض يكون وصل دلوقتي اهو استاذ نبيل  وصل


اتى سيد نبيل اسف على التاخير


احمد تمام ما فيش مشكله بس بحب الشخص اللي هتعامل معاه في الشغل يكون عنده انضباط في المواعيد 


السيد نبيل تمام


بقلم امل شعبان


نسيب احمد وناخد لفه عند فرح وحنان

فرح وحنان رابطين ايديهم ومدخلينهم جوه السياره 


حنان بتوتر وبدات بالبكاء شكلنا هيموتونا يا فرح  


فرح بصيت لها وهي اعصابها منهاره حنان اسكتي بقى عشان انا ماسكه نفسي بالعافيه ما توترنيش اكتر ما انا متوتره


حنان اتوتر يا اختي براحتك شكلها اخر توتر هنعيشه انتي مش سامعاهم بيقولوا ايه هيخلص علينا عايزه اعترف لك بحاجه قبل ما نموت  


فرح باستغراب حاجه ايه يا حنان


حنان فاكره ساعه ما رحنا نصلي صلاه العيد وشبشبك اتسرق 


فرح وده يوم يتنسي يا حنان  ساعتها روحت حافيه

وبعدين ايه اللي فكرك 


حنان انا اللي سرقت الشبشب كنت متضايقه منك وحبيت اعقبك


فرح بصيت لها وهي مبرقه انتي بتهزري يا حنان


حنان تنظر اليها فلم تنطق باي كلمه اكتفت بهز راسها يعني لا 


فرح بصيت لها بنرفزه يعني اعمل ايه فيكي في اللي احنا فيه ده 


قطعتها في الكلام حنان بس اسكت يا فرح هموت جايين 


اتو رجلين ومن ضمنهم رامي واحد ركب من قدام يسوق السياره ورامي ركب جنب فرح وحنان وبدات

السياره تتحرك 


حنان بنبره صوت حزينه طيب على الاقل قبل ما نموت نعرف هتموتونا ليه 


رامي نظر اليها ولم ينطق باي كلمه


فرح بدات بالبكاء 


حنان خلاص يا فرح ما تعيطيش طولنا او قصرنا هنموت في الاخر


فرح  انا مش بعيط عشان هموت انا بعيط عشان اختي  وماما ما لهمش حد غيري ماما مريضه سكر مين هيصرف عليهم


فجاه وقفت السياره 


رامي في ايه يا مصطفى


مصطفى شكل السياره تعطلت خليك انت قاعد هنا  وانا هطلع اشوف في ايه


خرج مصطفى من السياره بينما هو بيحاول يصلح السياره اقترب رامي من حنان وهمس في ودنها

افك ايديكم بسرعه تاخدوا المسدس اللي معايا وتوجهوا عليا وتحاولوا تهربوا ده اللي اقدر اعمله 


حنان بدهشه وفرحه بجد هتساعدنا يا رامي


رامي وطي صوتك هتفضحينا 


بقلم امل شعبان


حنان وفرح نظرت اليه ولم ينطقه اي كلمه هز براسهم يعني ماشي


بينما كان مصطفى بيصلح في السياره  خرج رامي وحنان وفرح خلفه وهي موجه المسدس عليه  

مصطفى طلع المسدس وجهه عليهم 


فرح سيب المسدس ده من ايدك بدل ما نموتلك صاحبك


رامي  نزل المسدس يا مصطفى لا يقتلوني


مصطفى ينظر اليهم وهو يبدو عليه الغضب ويجز على اسنانه حط المسدس على الارض


فرح زق المسدس برجليك ناحيتنا 






حنان راحت جابت المسدس وجهته ناحيه مصطفى وبنبره صوت غضب خش جوه السياره  وانت يا رامي

فرح طلع تليفونك

مصطفى نظر الهي وهو عمال يجز على اسنانه


فرح موجهه المسدس الي وبنبره صوت عاليه بقول لك طلع التليفون 


حنان قفلت عليهم السياره يلا اطلعي اجري يا فرح


طلع يجروا فرح وحنان كان المكان مقطوع عباره عن طريق زراعيه 


فرح شكلنا بعدنا عنهم 


هات التليفون بسرعه رن على كريم يجي يلحقنا


عماله ترن حنان جرس بس ما فيش حد بيرد 

رد يا كريم بالله عليك 


فرح طب رن على مامتك انجزي يا حنان قبل ما حد يجي يمسكنا 

عماله ترن الرقم غير متاح 

شكل تليفون ماما مقفول خذي رن على خالتي نعمه


فرح كتبت الرقم بدات ترن ماما كمان تليفونها مقفول يا حنان مش حافظه اي ارقام يا حنان حد يجي يساعدنا

حنان بعياط لا فرح


فرح اه صح انا حافظه رقم شيماء 

بدا يرنوا على شيماء

بينما شيماء كانت جلسه في اجتماع مع احمد مع السيد نبيل بدا هاتفها يرن


شيماء نظرت الى هاتفها كان الرقم غير معروف لم ترد من اول رنه بدا الهاتف بالرن مجددا

فتحت الهاتف الو


حنان وفرح بصوت واحد الحقينا يا شيماء احنا مخطوفين


شيماء باستغراب مين معايا


فرح وهي عم تبكي انا فرح يا شيماء ناس خطفونا من قدام الشركه انا وحنان وعرفنا نهر وانقطع الاتصال 

حنان الو الو يا فرح انتي سامعاني


احمد كان ينظر اليها بنبره صوت رجاليه مالها فرح يا شيماء


شيماء وهي تنظر الى احمد كان يبدو على معالم وشها القلقله  


احمد بنبره صوت غضب انا بكلمك يا شيماء بقولك مالها فرح


بقلم امل شعبان


شيماء فرح وحنان شكلهم مخطوفين 


احمد بنرفزه يعني ايه طلع تليفونه بسرعه بدا يرن على رقم فرح اعطاء ان الرقم مغلق   رن على الرقم حنان كان مغلق  


شيماء احنا لازم نبلغ البوليس يا استاذ احمد


السيد نبيل هو في ايه يا استاذ احمد


احمد نظر اليه ولم ينطق باي كلمه وبدا بالخروج

من الفندق مسرع واتت خلفه شيماء 

               

                 الفصل السادس عشر من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×